Mgr. Markéta KUČEROVÁ

Bachelor's thesis

Vývoj libereckého veletržního areálu v historické retrospektivě

A historical retrospective of traid fairs in Liberec
Abstract:
Teoretická část této práce charakterizuje pojem výstav a veletrhů a jejich význam, dále stručně seznamuje s historií Liberce. V analytické části se podrobně popsán vývoj výstavnictví v Liberci od prvopočátků, tedy trhů v patnáctém století přes Německo - Českou výstavu v roce 1906, akce spolku Rechienberg Messe, jednotlivé ročníky Severočeských výstavních trhů, Libereckých výstavních trhů a Libereckých …more
Abstract:
Theory part of this work describes what the fair and exhibiton means. There is short introducing article about Liberec too. In analytic part, there is detailed describtion of the history and development of fairs and exhibitons in Liberec from the begining, the fairs in the fiftheen century through German {--} Czech fair in 1906, events organised by Reichenberg Messe union, each year of Severočeské …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 5. 2005
Accessible from:: 5. 5. 2005
Identifier: 527

Thesis defence

  • Date of defence: 24. 5. 2005

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

KUČEROVÁ, Markéta. Vývoj libereckého veletržního areálu v historické retrospektivě. Zlín, 2005. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti až od 05. 05. 2005

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 5. 5. 2005 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací
Plný text práce je k dispozici v elektronické podobě.

Tomas Bata University in Zlín

Faculty of Multimedia Communications

Bachelor programme / field:
Media and communication studies / Marketing and social communications