Dominik POLÁK

Bachelor's thesis

Pochopení kulturní asimilace prostřednictvím anglicky mluveného mezinárodního filmu Midsommar

Understanding Cultural Assimilation through the English-Speaking International Film Midsommar
Abstract:
This bachelor thesis explores the themes of cultism, indoctrination, white supremacy, and the manipulative power of empathy in the context of the film Midsommar. The film follows the story of Dani, a grieving young woman who travels to Sweden with her boyfriend and his friends to participate in a traditional midsummer festival. As the festival unfolds, it becomes clear that the community they are visiting …more
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá tématy kultismu, indoktrinace, bílé nadřazenosti a manipulativní síly empatie v kontextu filmu Midsommar. Film je příběh Dani, truchlící mladé ženy, která vycestuje do Švédska se svým přítelem a jeho přáteli, aby se zúčastnila tradičního festivalu letního slunovratu. Jak se festival vyvíjí, začíná být zřejmé zřejmé, že komunita, kterou navštěvují, je ve skutečnosti kult …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 4. 2023
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: William Bradley Vice, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

POLÁK, Dominik. Pochopení kulturní asimilace prostřednictvím anglicky mluveného mezinárodního filmu Midsommar. Plzeň, 2023. bakalářská práce (Bc.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta pedagogická
Vázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/

University of West Bohemia

Faculty of Education

Bachelor programme / field:
English Language in Education / AJGE20

Theses on a related topic