Vztah mezi vnímaným přístupem učitele a copingovými strategiemi, seberegulovaným učením a akademickým výkonem u studentů středních škol – Bc. Eliška Ročková
Bc. Eliška Ročková
Bachelor's thesis
Vztah mezi vnímaným přístupem učitele a copingovými strategiemi, seberegulovaným učením a akademickým výkonem u studentů středních škol
The relationship between perceived teachers' approach and coping strategies, self-regulated learning and academic performance in secondary school students
Abstract:
Tato práce je zaměřena na vztah vnímané podpory základních psychologických potřeb podle sebedeterminační teorie, seberegulovaným učením a copingovými strategií a akademickým výkonem u studentů středních škol. Hlavním cíle této práce bylo zjistit, zda ovlivňuje podpora kompetence, autonomie a pocitu sounáležitosti sebe-regulované učení a zda je nezávislým prediktorem. Dále naším cílem bylo zjistit, …moreAbstract:
This study explores the relation between the teachers´ support of the basic psychological need according to SDT, self-regulated learning, coping strategies and academic performance in secondary school students. This study aimed to investigate whether perceived teachers' support of competence, autonomy, and relatedness influences student's self-regulated learning and whether is autonomy support an independent …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 12. 2020
Identifier:
https://is.muni.cz/th/un0ea/
Thesis defence
- Date of defence: 25. 1. 2021
- Supervisor: Mgr. Tatiana Malatincová, Ph.D.
- Reader: doc. PhDr. Jana Marie Havigerová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ROČKOVÁ, Eliška. \textit{Vztah mezi vnímaným přístupem učitele a copingovými strategiemi, seberegulovaným učením a akademickým výkonem u studentů středních škol}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2020. Available from: https://theses.cz/id/gzkpa3/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Psychology / Psychology
Theses on a related topic
-
Seberegulované učení u žáků tradičních a alternativních škol
Mária Hlohovská -
The Role of Academic Motivation in Self-Regulated Learning of University Students in Connection with Perceived Academic Performance
Monika Řičicová -
Podpora komunikační kompetence u dětí v ústavní péči
Lenka Slaninová -
Autonomous Learning at Universities and Its Influence on Language Learning Strategies and Metacognition
Lenka Zouhar Ludvíková