Bc. Eliška Ročková

Bachelor's thesis

Vztah mezi vnímaným přístupem učitele a copingovými strategiemi, seberegulovaným učením a akademickým výkonem u studentů středních škol

The relationship between perceived teachers' approach and coping strategies, self-regulated learning and academic performance in secondary school students
Abstract:
Tato práce je zaměřena na vztah vnímané podpory základních psychologických potřeb podle sebedeterminační teorie, seberegulovaným učením a copingovými strategií a akademickým výkonem u studentů středních škol. Hlavním cíle této práce bylo zjistit, zda ovlivňuje podpora kompetence, autonomie a pocitu sounáležitosti sebe-regulované učení a zda je nezávislým prediktorem. Dále naším cílem bylo zjistit, …more
Abstract:
This study explores the relation between the teachers´ support of the basic psychological need according to SDT, self-regulated learning, coping strategies and academic performance in secondary school students. This study aimed to investigate whether perceived teachers' support of competence, autonomy, and relatedness influences student's self-regulated learning and whether is autonomy support an independent …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 12. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 25. 1. 2021
  • Supervisor: Mgr. Tatiana Malatincová, Ph.D.
  • Reader: doc. PhDr. Jana Marie Havigerová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta

Masaryk University

Faculty of Arts

Bachelor programme / field:
Psychology / Psychology