Veronika KREJČÍ

Bachelor's thesis

Nulová ekvivalence: strategie, jak ji řešit v překladu.

The Problem of Non-equivalence: Possible Strategies for Dealing with It.
Abstract:
Teoretická část mojí bakalářské práce se zabývá problémem nulové ekvivalence a strategiemi, jak ji řešit v překladu. Jsou v ní vysvětleny různé druhy ekvivalence a překladatelské přístupy a metody. Analytická část je složena z příkladů nulové ekvivalence a použitých překladatelských postupů. Je založena na srovnání anglicky psané knihy Harry Potter and the Philosopher{\crq}s Stone, kterou napsala J …more
Abstract:
Theoretical part of my bachelor thesis deals with the issue of non-equivalence and possible strategies for dealing with it. It includes explanations of different types of equivalence as well as translational methods and approaches. The second part, called Analysis, is composed of practical examples of non-equivalence and used translational strategies. It is based on the comparison of the English book …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 5. 2008
Accessible from:: 30. 5. 2008
Identifier: 8473

Thesis defence

  • Date of defence: 16. 6. 2008

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

KREJČÍ, Veronika. Nulová ekvivalence: strategie, jak ji řešit v překladu.. Zlín, 2008. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti až od 30. 05. 2008

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 30. 5. 2008 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plný text práce je k dispozici v elektronické podobě.

Tomas Bata University in Zlín

Faculty of Humanities

Bachelor programme / field:
Philology / English for Business Administration

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.