Václav Smetana

Bachelor's thesis

Dary v podnikání z daňového hlediska

Donations in the business reality from a tax perspective
Abstract:
Tato práce se zabývá odlišnostmi daňového režimu darování, sponzoringu a reklamy. Na úvod jsou vymezeny jednotlivé pojmy. Následuje analýza příslušných právních předpisů a důsledků jednotlivých situací pro výslednou daňovou povinnost. V závěru je provedeno srovnání se Spolkovou republikou Německo. Naznačeny jsou rovněž možné změny současného systému.
Abstract:
This bachelor thesis focuses on the tax-related differences between donation/gift, sponsoring and advertising. At the beginning the basic terms are defined. The analysis of the appropriate legal statutes and judicial decisions then follows together with their respective impacts on the final tax duty. At the end a comparison between the Czech Republic and Germany is made. Possible changes of the current …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 11. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 26. 1. 2012
  • Supervisor: Hana Marková
  • Reader: Miroslava Zajíčková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/29550