Denisa BARIŠOVÁ

Bachelor's thesis

The language of advertising in international tourism

The language of advertising in international tourism
Abstract:
The aim of this thesis is an analysis of tourism slogans of various subjects operating in international tourism. The thesis will analyse occurrence of lingustic features used in creating tourism slogans, followed by multimodal analysis of tourism advertising. The thesis will be divided into two parts - in the first part, advertising as a form of discourse will be described and linguistic features will …more
Abstract:
Cílem této práce je analýza sloganů používaných různými subjekty v mezinárodním cestovním ruchu. Práce bude zkoumat výskyt lingvistických prvků používaných při tvorbě sloganů v cestovním ruchu, následně bude provedena multimodální analýza propagačních materiálů v cestovním ruchu. Tato práce bude rozdělená do dvou částí - v první části bude představena reklama jako druh diskurzu a lingvistické prvky …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2017

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Zuzana Hurtová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

BARIŠOVÁ, Denisa. The language of advertising in international tourism. Ostrava, 2017. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Filozofická fakulta

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Filozofická fakulta