The language of advertising in international tourism – Denisa BARIŠOVÁ
Denisa BARIŠOVÁ
Bachelor's thesis
The language of advertising in international tourism
The language of advertising in international tourism
Abstract:
The aim of this thesis is an analysis of tourism slogans of various subjects operating in international tourism. The thesis will analyse occurrence of lingustic features used in creating tourism slogans, followed by multimodal analysis of tourism advertising. The thesis will be divided into two parts - in the first part, advertising as a form of discourse will be described and linguistic features will …moreAbstract:
Cílem této práce je analýza sloganů používaných různými subjekty v mezinárodním cestovním ruchu. Práce bude zkoumat výskyt lingvistických prvků používaných při tvorbě sloganů v cestovním ruchu, následně bude provedena multimodální analýza propagačních materiálů v cestovním ruchu. Tato práce bude rozdělená do dvou částí - v první části bude představena reklama jako druh diskurzu a lingvistické prvky …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2017
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Zuzana Hurtová, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
BARIŠOVÁ, Denisa. The language of advertising in international tourism. Ostrava, 2017. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Filozofická fakultaUniversity of Ostrava
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Philology / English for Business
Theses on a related topic
-
Contrastive analysis of communication strategies in English/Czech promotional discourse: tourism services
Anna GAUROVÁ -
Reklama - její typy a jazykové prostředky
Pavlína Zouharová -
Reklamní slogany (v češtině i ruštině)
Sabina ŽIGOVÁ -
Werbebilder mit ihren Slogans in der Schweizer und tschechischen Presse im Vergleich / Obraz v reklamě se slogany ve švýcarském a českém tisku ve srovnání
Martina GRUBEROVÁ -
Ruské reklamní slogany ve sféře finančních služeb
Kateřina Chytková -
Vývoj reklamy a propagace v ruských mediích od dob socialismu po dnešní dobu - historie, funkce, typy reklam a jejich psychologické působení.
Anastasiya KRUPPA