Žáci se sluchovým postižením v procesu integrace do běžné ZŠ – Bc. Naďa Píšková
Bc. Naďa Píšková
Bachelor's thesis
Žáci se sluchovým postižením v procesu integrace do běžné ZŠ
Pupils with Hearing Impairment in the Course of Integration at the General Basic School
Abstract:
Bakalářská práce je zaměřena na proces integrace žáků se sluchovým postižením do běžné základní školy. V teoretické části je analyzována a shrnuta odborná literatura k tématu. Praktická část se věnuje výzkumnému šetření procesu integrace žáků se sluchovým postižením. Při šetření byla zvolena metoda kvalitativního výzkumu. Všechny aspekty integračního procesu byly popsány a zhodnoceny pomocí porovnání …moreAbstract:
The thesis is focused on the process of integration of pupils with hearing impairment at the common basic school. The theoretical part analyzes and summarizes literature of the subject. The practical part of the investigation focuses on the research process of integration of pupils with hearing impairment. For the research investigation was chosen a qualitative research method. All aspects of the integration …moreKeywords
sluchové postižení vzdělávání žáků se sluchovým postižením běžná ZŠ učitel rodiče třídní kolektiv aspekty integrace proces integrace integrace hearing impairment education of pupils with hearing impairment general basic school teacher parents class team aspects of integration process of integration integration
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 5. 2011
Identifier:
https://is.muni.cz/th/t8a7m/
Thesis defence
- Date of defence: 3. 6. 2011
- Supervisor: PhDr. Lenka Hricová, Ph.D.
- Reader: PhDr. Lenka Doležalová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
Family Intervention in Speech Communication Competencies for Hearing Families of Children with Hearing Impairment
Lin LI -
SCHOOL AND SOCIO-DEMOGRAPHIC FACTORS AS PREDICTORS OF PARENTAL CHOICE OF SCHOOL FOR CHILDREN WITH HEARING IMPAIRMENT IN AKWA IBOM NIGERIA
Francesca UKO -
Counseling for the family of a child with a hearing impairment: A perspective of Nigeria
Ngozi NWAUKWA -
Srovnání vzdělávání žáků se zrakovým postižením ve škole hlavního vzdělávacího proudu a ve škole pro žáky se zrakovým postižením
Anna Ferdinandová -
Možnosti vzdělávání a podpory žáků se specifickými poruchami učení na 2. stupni základní školy se zaměřením na vzdělávací obor dějepis
Monika Nováčková -
Komparace legislativních a koncepčních dokumentů České republiky, Francie a provincie Québec se zaměřením na vzdělávání žáků se speciálními potřebami
Edita BOURRIEZ -
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na SŠ se zaměřením na tělesná postižení
Iva Donovalová -
Spolupráce školských poradenských zařízení se školou při vzdělávání žáků se SVP z pohledu pedagogů ZŠ Moravskoslezského kraje.
Dominika ANDRLOVÁ