Bc. Yana Mamedova
Master's thesis
Consumer culture and symbolic boundaries
Consumer culture and symbolic boundaries
Abstract:
Práce zkoumá existenci symbolických hranic mezi environmentalismem a sledováním trendů ve spotřebitelské kultuře. Výsledky výzkumu svědčí o důležitosti zaměření na ochranu životního prostředí v dnešním podnikání. Případová studie české dopravní společnosti Rianna s.r.o. analyzovaná v praktické části práce odhaluje, jak mohou společnosti využívat ochranu životního prostředí a paradigma udržitelnosti …moreAbstract:
The thesis investigates the existence of symbolic boundaries between environmentalism and trend following in the consumer culture. The findings of the research testify the importance of the focus on environment protection in today’s business. The case study of Czech transportation company Rianna s.r.o. analyzed in the practical part of the thesis reveals how companies can use environment protection …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2020
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/qjbe4/
Thesis defence
- Date of defence: 15. 6. 2020
- Supervisor: Mgr. Jitka Cirklová, M.A.
- Reader: PhDr. Karel Eliáš, CSc.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
- No theses on a related topic available.