Srovnávací analýza persvazivních prostředků používaných v českých a francouzských zpravodajských textech informujících o Covidu-19. – Bc. Petra DLUHOŠOVÁ
Bc. Petra DLUHOŠOVÁ
Diplomová práce
Srovnávací analýza persvazivních prostředků používaných v českých a francouzských zpravodajských textech informujících o Covidu-19.
Comparative analysis of persuasive means used in the Czech and French news texts informing about Covid-19.
Anotace:
Tato diplomova prace se zabyva persvazivními prostředky využívanými v publicistických článcích, francouzských a českých, a jejich porovnání v rámci těchto dvou jazyků. Prace je rozdelena na dve casti. V první části, teoretické, se práce zaměřuje především na vymezení pojmu persvaze a tomu, jak se ona persvaze projevuje v rámci publicistiky a žurnalistiky. Dale se venuje popisu publicistického stylu …víceAbstract:
This diploma thesis deals with the persuasive devices used in journalistic articles, French and Czech, and their comparison within these two languages. The thesis is divided into two parts. In the first part, the theoretical one, the thesis focuses mainly on the definition of the concept of persuasion and how it manifests itself within journalism. Then, it deals with the description of the journalistic …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 29. 7. 2022
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: JUDr. Mgr. Ivo Petrů, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
DLUHOŠOVÁ, Petra. \textit{Srovnávací analýza persvazivních prostředků používaných v českých a francouzských zpravodajských textech informujících o Covidu-19.}. Online. Diplomová práce. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Filozofická fakulta. 2022. Dostupné z: https://theses.cz/id/h699q9/.
Jak správně citovat práci
DLUHOŠOVÁ, Petra. Srovnávací analýza persvazivních prostředků používaných v českých a francouzských zpravodajských textech informujících o Covidu-19.. České Budějovice, 2022. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Filozofická fakulta
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH, Filozofická fakultaJIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Románská filologie / Francouzská filologie
Práce na příbuzné téma
-
Persvazivní jazykové prostředky publikované Rudým právem v rámci kampaně využívající motiv „amerického brouka“
Tereza Holá -
Persvazivní jazykové prostředky v německé a české reklamě na mobilní telefony.
Zlata Hokrová -
Persvazivní jazykové prostředky mladých youtuberů (textová analýza)
Aneta HRÁNKOVÁ -
Jazykové (a nejazykové) persvazivní prostředky reklamy pro děti.
Alena HNÍZDILOVÁ -
Persvazivní verbální a nonverbální jazykové prostředky v obchodní komunikaci
Kateřina ARNOLTOVÁ -
Persvazivní verbální a nonverbální jazykové prostředky v obchodní komunikaci
Kateřina ARNOLTOVÁ -
Persvazivní prostředky v projevech předních českých politiků v televizních a internetových pořadech
Zbyněk Plocar -
Jazykové prostředky k upoutání pozornosti v současné reklamě
Ondřej CHABR
Název
Vložil
Vloženo
Práva