Monika Jellušová

Bachelor's thesis

Chování spotřebitele na trhu volně prodejných léčiv

Consumer behaviour in OTC market
Abstract:
Předmětem této práce je analyzovat chování spotřebitele při nákupu léků a nastínit jednotlivé aspekty, které ho ovlivňují. Na základě své osobnosti a jejích charakteristik si spotřebitel v rozhodovacím procesu musí vybrat jednu možnost při zvážení ostatních alternativ. Přitom reaguje nejen na marketingové kampaně farmaceutických společností, ale je ovlivňován názory ostatních lidí, přičemž největší …more
Abstract:
The objective of this thesis is to analyse behaviour of the consumers during a purchase of OTC drugs and to mention some factors which influence the buyers. Based on their personality, they have to choose the best option of the drug when deciding and they should consider other alternatives as well. The consumer reacts to various marketing campaigns of pharmaceutical companies and at the same time he …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 10. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 11. 5. 2012
  • Supervisor: Petr Král
  • Reader: Martin Jurek

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/30400