Jakub LACHMAN
Bachelor's thesis
Product placement ve videohrách
Product placement in video games
Abstract:
Videohry se staly novým způsobem marketingu díky jejich rostoucí popularitě a pokroku nových technologií v posledních několika desetiletích. Herní kultura se rozšířila mezi lidmi různého věku. Nyní mohou potenciální uživatelé jakékoli značky hrát videohry, a díky tomu může být strategie product placement účinnou reklamou. Cílem práce je rozšifrovat, jaké bariéry/motivátory nástroje product placement …moreAbstract:
Video games have become a new way of marketing due to their increasing popularity and the advancement of new technologies in the last few decades. Gaming culture has spread among people of different ages. Now, potential users of any brand can play video games, and because of this, a product placement strategy can be an effective advertisement. The goal of the work is to decipher what barriers/motivators …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 4. 2023
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Michaela Jánská, PhD.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
LACHMAN, Jakub. \textit{Product placement ve videohrách}. Online. Bachelor's thesis. Ústí nad Labem: University of Jan Evangelista Purkyně in Ústí nad Labem, Faculty of Social and Economic Studies. 2023. Available from: https://theses.cz/id/h78ooc/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
LACHMAN, Jakub. Product placement ve videohrách. Ústí nad Labem, 2023. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Fakulta sociálně ekonomická
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Fakulta sociálně ekonomickáJAN EVANGELISTA PURKYNĚ UNIVERSITY IN ÚSTÍ NAD LABEM
Faculty of Social and Economic StudiesBachelor programme / field:
Economics and Management / Economics and Management
Theses on a related topic
-
Marketingová komunikace - product placement
Karyna Vasiuk -
Product Placement a jeho vliv na marketingovou komunikaci ve světě počítačových her, filmů a podobných médií
Lukáš Bartoň -
Product placement ve videoherním průmyslu
Tomáš Řezníček -
Vliv videoher na osvojování anglického jazyka
Petr FLORIÁN -
Vliv užívání superschopností ve virtuální realitě na prosociální chování v reálném životě
Lucie FICENECOVÁ