Nikol Hrdinová

závěrečná práce studenta vyššího odborného studia

Petice a stížnosti jako právní záruky ve veřejné správě

Abstract:
Předmětem absolventské práce je vysvětlit pojem petic a stížností a jejich vyřizování. Důležitou součástí je charakteristika veřejné správy, její kontrola ze strany státu i občana. Výsledkem práce je zhodnocení problematiky petic a stížností a návrh na změnu.
Abstract:
The subject of the thesis is to explain the concept of petitions and complaints and their handling. The important part is characteristic of public administration, its control by the state and the citizen. Result of this work is to evaluate the issue of complaints and petitions and letter of amendment.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 4. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 6. 2013

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • všem autentizovaným

Veřejně správní akademie - vyšší odborná škola, s.r.o.

vyšší odborný program / field:
68-43-N / 01 VEŘEJNOSPRÁVNÍ ČINNOST