Připravenost dítěte pro vstup do základní školy – Mgr. Petra Fibichová
Mgr. Petra Fibichová
Diplomová práce
Připravenost dítěte pro vstup do základní školy
Preparedness of Child for Entry to Elementary School
Anotace:
Teoretická část diplomové práce vychází z pramenů odborné literatury zabývající se problémem školní připravenosti. Sleduje předškolní vzdělávání v mateřské škole, v přípravném oddělení mateřské školy, vymezené RVP PV a nakonec přípravu pouze v rodinném prostředí. Pozastavuje se rovněž nad nezralostí a nepřipraveností dětí na školu. V rámci diagnozy školní připravenosti analyzuje pedagogickou diagnostiku …víceAbstract:
The teoretical part of my Diploma work is based on specialize literature dealing with question of school preparedness. It surveys pre-school education in kindergarten, in preliminary department of kindergarten and finally preparation based only on family background. It is also dealing with immaturity and unpreparedness of children for entry to school. In scope of school preparedness diagnose I also …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 29. 4. 2008
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/affit/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 9. 6. 2008
- Vedoucí: doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D.
- Oponent: PaedDr. Bohumíra Šmahelová, CSc.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro základní školy (pětileté) / Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Práce na příbuzné téma
-
Marcela Zemanová, František Thun-Hohenstein (1809-1870). Biografie šlechtice v kontextu proměn společnosti 19. století. Předkládaná disertační práce je první ucelenou biografií hraběte Františka Thun-Hohensteina (1809-1870), jednoho z nejdůležitějších představitelů českého uměleckého života 2. třetiny 19. století. Práce sleduje dva hlavní okruhy zájmu. Prvním je Thunova soukromá sféra, kde se zabývá jeho dětstvím, výchovou, vzděláním a cestováním v kontextu rodinných strategií. Nejdůležitějším momentem je pak Thunův mesaliační sňatek.který uzavřel roku 1846 a jehož následkem pozbyl jako prvorozený dědické právo na rodinný fideikomis.Druhou linií, kterou práce sleduje, je veřejné působení Františka Thuna. Jsou zmíněny Thunovy aktivity v sociální a filantropické oblasti a jeho politická kariéra v době předbřeznové a během revoluce roku 1848. Největší pozornost však autorka věnuje Thunově činnosti v oblasti výtvarného umění a památkové péče.
Marcela ZEMANOVÁ -
Způsob výchovy v rodině a formy odměňování a trestání - srovnání v ČR a v Rusku
Simona Boháčová -
Formy odměňování a trestání a způsob výchovy dítěte v českých a vietnamských rodinách v ČR
Tereza Netolická -
Výchova dětí předškolního věku v rodině a v mateřské škole
Kristýna Bednářová -
Sebehodnocení dospívajících v souvislosti s percipovaným způsobem výchovy v rodině a některými dalšími faktory rodinného prostředí
Jitka Budínová -
Náhradní rodinná péče a ústavní výchova v České republice v letech 2007 – 2017 z národohospodářského pohledu
Klára Suchá -
Srovnání hodnotové orientace dospívajících vychovávaných v rodině a v dětském domově
Jan Račický -
Oslava narozenin v mateřské škole a v rodině
Kateřina MUSILOVÁ