Bc. Marie Chmelinová

Diplomová práce

"What has been broken can be healed": Canadian Residential Schools – History, Trauma, and Literature

"What has been broken can be healed": Canadian Residential Schools – History, Trauma, and Literature
Anotace:
Cílem diplomové práce je představení systému internátních škol, objasnění důvodů jejich účinnosti jakožto nástroje asimilační politiky, která se v Kanadě naplno rozvinula v 19. století, a jejich odrazu v literatuře. Práce poukazuje na trauma, které tento vzdělávací systém vyvolal, a vysvětluje, proč jsou psychické následky mezi původními obyvateli pociťovány dodnes, ačkoliv byla poslední škola uzavřena …více
Abstract:
The aim of this thesis is to explore the residential school system, to clarify the reasons for its effectiveness as an instrument of the policy of assimilation, which developed in Canada in the 19th century, and to show how the theme of residential schools is depicted in literature. The thesis uncovers the trauma that this educational system evoked, and explains why current generation of Indigenous …více
 
 
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 3. 1. 2017

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 2. 2. 2017
  • Vedoucí: Mgr. Martina Horáková, Ph.D.
  • Oponent: B.A. Jeffrey Alan Vanderziel

Citační záznam

Plný text práce

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta