Faktory ovlivňující proces budování značky – Ing. David Cvrkal, BSBA
Ing. David Cvrkal, BSBA
Bakalářská práce
Faktory ovlivňující proces budování značky
Factors influencing the process of brand building
Anotace:
Silná a úspěšná značka je ve stávajícím hyperkonkurenčním prostředí nejcennějším aktivem obchodní společnosti. Proces budování značky proto nabývá na významu a důležitosti. Cílem této práce je aplikace vybraného teoretického přístupu k procesu budování značky na praxi společnosti Apple Inc. a její vyhodnocení.Abstract:
A strong and successful brand is the most valuable company asset in the current hypercompetitive business environment. The brand building process is therefore very important and significant. The goal of this research paper is the application of a specific theoretical approach of brand building process to the practice of the Apple Inc. company and its evaluation.Klíčová slova
Budování značky značka logo obchodní značka pozice značky osobnost značky soubor hodnot značky vize značky strategie značky přidaná hodnota značky identita značky image značky firemní kultura cíle značky esence značky atributy značky přínosy značky hodnocení značky interní implementace značky Apple STEEP analýza SWOT analýza Porterova analýza Brand building brand trademark brand positioning brand personality a set of brand values brand vision brand strategy the added value of a brand brand identity brand image corporate culture brand goals brand essence brand attributes brand benefits evaluation of the brand the internal implementation of the brand STEEP analysis SWOT analysis Porter's analysis
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 17. 4. 2014
Identifikátor:
https://is.vsfs.cz/th/k4c6n/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 18. 6. 2014
- Vedoucí: prof. Ing. František Zich, DrSc.
- Oponent: Ing. Naděžda Petrů, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- nikomu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola finanční a správníVysoká škola finanční a správní
Bakalářský studijní program / obor:
Ekonomika a management / Marketingová komunikace & Bachelor of Science in Business Administration
Práce na příbuzné téma
-
Internal controls as a tool of effective corporate governance: impact of implementation of a set of internal controls on financial performance of the business. Evidence from Cameroon
Foreke Azonwoh -
Internal controls and financial reporting quality: before and after implementation of system of internal controls. Evidence from Azerbaijan
Sahila Shabanova -
The right to internal self-determination of the Uyghur minority in the Xinjiang Uyghur Autonomous Region, 1949-2019: Implications for the evolution of Uyghur-Chinese state relations
Martin LAVIČKA -
Improvement of the Brand Development Strategy (on the example of L’Oréal Paris in Moscow)
Ekaterina Samoylova -
Place Branding, an application to Sardinia. What is the perception of the brand and what is the difference between internal and external stakeholders?
Gian Mario Battaglia -
The Brand Ambassadors of Cosmetics Brands and Their Relevance for Generation Z on The Example of the Czech Republic
Andrea Wimberská -
Brand building vybrané glampingové značky
Lucie Vlachová -
Application of fundamental analysis with the aim to find the fair value of a selected company
Aliza Eugenia Castro Navarro