Petr Bláha

Bachelor's thesis

Franchising jako metoda vstupu na trh

Franchising as the entry mode to the market
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá franchisingem jako metodou vstupu na trh. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část popisuje základy franchisingu, postavení franchisingu ve světě a v České republice a jeho obecné výhody a nevýhody pro MSP. Praktická část porovnává výhody a nevýhody franchisingu na reálných firmách z oblasti cestovního ruchu.
Abstract:
This bachelor thesis deals with franchising as a form of entry to the market. The thesis is divided into two parts - theoretical and practical. The theoretical part contains basics of franchising, its situation in the world and in the Czech Republic and advantages and disadvantages of franchising for small and medium enterprises (SMEs) in general. The practical part of the thesis compares advantages …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 11. 2008

Thesis defence

  • Date of defence: 23. 8. 2010
  • Supervisor: Lenka Turnerová
  • Reader: Miroslav Hudeček

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/23099