Love and Tears: Emotions on Media as a Part of Marketing – Daniele Loi
Daniele Loi
Bachelor's thesis
Love and Tears: Emotions on Media as a Part of Marketing
Love and Tears: Emotions on Media as a Part of Marketing
Abstract:
V marketingu jsou emoce mocným nástrojem pro zapojení spotřebitelů a vytváření spojení mezi spotřebitelem a značkou. Emoce lze vyvolat prostřednictvím různých médií, včetně televize, tištěných reklam a digitálních mediálních platforem. Ukázalo se, že používání emocí v marketingu má pozitivní dopad na chování spotřebitelů, včetně zvýšení loajality ke značce a nákupního záměru. Tento výzkum si klade …moreAbstract:
In marketing, emotions are a powerful tool for engaging consumers and creating a connection between the consumer and the brand. Emotions can be evoked through various media, including television, print ads, and digital media platforms. The use of emotions in marketing has been shown to have a positive impact on consumer behavior, including increasing brand loyalty and purchase intent. This research …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 5. 2023
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/azf4w/
Thesis defence
- Date of defence: 12. 6. 2023
- Supervisor: doc. Giuseppe Maiello, Ph.D.
- Reader: Mgr. Iva Baslarová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Marketing Communication / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Love and tears: emotions on media as a part of marketing strategy
Anna Slabunova -
Role of Social Media in Brand Building
Jannatul Ferdous -
Love and tears: emotions on media as a part of marketing strategy
Anna Slabunova -
Interpretation of emotions from text on social media
Vít Tlustoš