Gender Differences in Response to Sales Promotion – Maryna Solilyak
Maryna Solilyak
Master's thesis
Gender Differences in Response to Sales Promotion
Rozdíly mezi pohlavími jako reakce na prodejní pobídky
Abstract:
V dnesní dobe, kdy je v regálech obchodu stale více a více podobnych produktu stejného typu, se nákupní rozhodování pro spotřebitele komplikují. Napříč tomuto se výrobco domnívají, že jedním z nejefektivnějších způsobů jak své výrobky odlišit od konkurence, jsou prodejní pobídky (napřiklad slevové akce, ochutnávky, dárky ke koupi, apod). Každý spotřebitel je avšak jiný a proto také každý na pobídky …moreAbstract:
Today, more and more similar products in one product line appear on store shelves, and buying decisions have become more complicated for the consumer. Despite this, producers have a clear vision that one of the most effective tools that can be used to distinguish their products is sales promotion. Nevertheless, every customer is unique, and the responses to sales promotion tools differ as well. The …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 10. 2015
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/52868
Thesis defence
- Date of defence: 3. 1. 2017
- Supervisor: Petr Král
- Reader: Marija Zlatić
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/52868
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / International Business - Central European Business Realities
Theses on a related topic
-
Vztah mezi machiavelismem a vybranými osobnostními dimenzemi prosociálního chování
Jaroslav BĚLOHLÁVEK -
Vztah mezi locus of control, rizikovým chováním a vybranými osobnostními charakteristikami žáků 8. a 9. tříd v Moravskoslezském kraji
Kateřina LAŠTŮVKOVÁ -
The Sharing Economy: behaviour of young consumers
Alfredo Mantovani Escalante -
The impact of Social Media on Consumers' Purchase Behaviour amidst the Covid-19 Pandemic: using Absa Bank, Ghana as a case study
Emmanuel Paul Kane -
Social and psychological aspects of the influence of stereotypes on the behaviour of consumers on the Russian market
Svetlana Shumilova -
Comparing the online behaviour of Generation Z consumers before and after the Covid-19 pandemic
Alexia Tara Jones -
Factors influencing behaviour of young consumers in the wine market
Jakub Vičík -
The Importance of Sustainable Development: Perception of Corporate Social Responsibility and its Impact on Czech Consumers' Purchase Behaviour.
Zuzana Štěpánková