Bc. Daniela ŠÍPOVÁ

Master's thesis

Aktivizační metody výuky planimetrie na 2. stupni ZŠ

The student-activating teaching methods of planimetry at lower secondary level
Abstract:
Cílem této diplomové práce je zaměřit se na využití aktivizační a diagnostické metody Concept Cartoons ve výuce planimetrie na 2. stupni základní školy. Práce zkoumá, jak tato metoda může žákům pomoci upevňovat své dosavadní znalosti a zároveň jak může pomoci učitelům ve výuce diagnostikovat žákovské miskoncepce. Dále se zabývá samotným vytvářením pracovních listů Concept Cartoons coby učební pomůcky …more
Abstract:
The aim of diploma thesis is to focus on using student-activating and diagnostic teaching method known as Concept Cartoons in the lessons of plane geometry at lower secondary level. The thesis investigates how the method can help students to reinforce their knowledge and how the method can help teachers to diagnose students' misconceptions. The thesis also deals with the creation of Concept Cartoons …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 5. 2020
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: PhDr. Magdalena Krátká, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

ŠÍPOVÁ, Daniela. Aktivizační metody výuky planimetrie na 2. stupni ZŠ. Ústí nad Labem, 2020. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Přírodovědecká fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Přírodovědecká fakulta

JAN EVANGELISTA PURKYNĚ UNIVERSITY IN ÚSTÍ NAD LABEM

Faculty of Science

Master programme / field:
Mathematics / MA AJ ZŠ