Mgr. Tereza Pantůčková

Master's thesis

Skrytá reklama na sociálních sítích

Hidden Advertising on Social Networks
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá problematikou skryté reklamy na sociálních sítích na pozadí práva. Nejdříve stručně představuje nejčastěji používané sociální sítě. Následně analyzuje postavení influencerů jako podnikatelů. Dále se věnuje vztahu mezi spotřebitelem a influencerem a zkoumá právní i mimoprávní regulaci skryté reklamy. V závěru práce také detailně analyzuje konkrétní případy skryté reklamy …more
Abstract:
This diploma thesis deals with the issue of hidden advertising on social networks on the background of law. It briefly introduces the most used social networks and analyses the role of influencers as entrepreneurs. The work examines the relationship between consumers and influencers, delving into both the legal and extra-legal regulation of hidden advertising. Finally, the thesis conducts a detailed …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 14. 6. 2024
  • Supervisor: doc. JUDr. Dana Ondrejová, Ph.D.
  • Reader: doc. JUDr. Josef Kotásek, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Právnická fakulta