Motivace a učení učitelů v projektech školy – Mgr. Lenka Vojáčková, Ph.D.
Mgr. Lenka Vojáčková, Ph.D.
Doctoral thesis
Motivace a učení učitelů v projektech školy
Motivation and learning of teachers in school projects
Abstract:
Disertační práce popisuje aspekty učení a motivace učitelů v kontextu školních projektů. Nahlíží na projekty jako na možné nástroje dalšího rozvoje nejen učitelů, ale prostřednictvím nich také rozvoje samotné školy. Hlavním cílem práce je zjistit a popsat: Co, jak a s kým se učitelé učí při realizaci projektů na středních školách, jaký to má pro ně význam, jakou roli hraje v tomto procesu jejich motivace …moreAbstract:
The dissertation thesis describes aspects of teachers' motivation and learning in the context of school projects. It envisions projects as possible tools of further development not only for teachers but also for the schools themselves. The main goal of this thesis is to discover and describe what, how and with whom teachers learn during the implementation of projects in secondary schools, what significance …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 4. 2020
Identifier:
https://is.muni.cz/th/e0slv/
Thesis defence
- Date of defence: 1. 7. 2020
- Supervisor: doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.
- Reader: doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D., doc. PaedDr. Petr Urbánek, Dr.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsDoctoral programme / field:
Education (4-years) / Andragogy
Theses on a related topic
-
Motivation of Romany pupils for learning English during contact and distant lessons
Ondřej Zapletal -
Adventure Learning jako motivace k efektivnímu vzdělávání v rámci témat skandinávských studií
Anna Czaschová -
E-LEARNING: In-class and on-line learning materials and their influence on pupils' motivation and engagement
Eva Martin -
Projekt výchovno-vzdelávacích aktivít pre začínajúcich učiteľov a učiteľky v materských školách
Katarína Tokarčíková -
Co opravdu (s)potřebujeme: výukový projekt v rámci integrovanej tematickej výuky
Adam Mokráň -
Rozvoj stylů učení žáků základních škol při výuce zeměpisu pohledem učitelů
Eva Žákovská -
Formativní hodnocení a jeho vliv na rozvoj učení žáků
Lucie Šinálová -
Kompetence k učení a jejich rozvoj
Jana Šidlíková