Stratégies marketing des jeux en ligne avec abonnement : Le cas de "stardoll.com" – Bc. Tereza SEMERÁDOVÁ
Bc. Tereza SEMERÁDOVÁ
Master's thesis
Stratégies marketing des jeux en ligne avec abonnement : Le cas de "stardoll.com"
The Marketing Strategies of Online Games with Paid Membership: the case study of "stardoll.com"
Abstract:
This work aims to identify the marketing strategies used by virtual worlds and online games for purposes such as selling memberships and virtual products. During the research, the theoretical marketing principles are applied to the gaming network Stardoll.com in ordre to investigate their impact on the virtual environment. The text is accompanied by illustrative figures and tables, which summarize …moreAbstract:
Tato práce se zaměřuje na identifikaci marketingových strategií používaných virtuálními světy a online hrami při prodeji členství a virtuálních výrobků. V rámci studie jsou teoretické marketingové postupy aplikovány na herní síť Stardoll.com, přičemž je zkoumán jejich dopad a podoba ve virtuálním prostředí. Text je doplněn o ilustrační obrázky a tabulky, které zhrnují zjištěné poznatky.
Language used: French
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 4. 2013
Accessible from:: 24. 4. 2013
Thesis defence
- Date of defence: 28. 5. 2013
- Supervisor: Doc. Mgr. Jaromír Kadlec, Dr.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
SEMERÁDOVÁ, Tereza. \textit{Stratégies marketing des jeux en ligne avec abonnement : Le cas de ''stardoll.com''}. Online. Master's thesis. Olomouc: Palacký University Olomouc, Philosophical Faculty. 2013. Available from: https://theses.cz/id/hforoo/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
SEMERÁDOVÁ, Tereza. Stratégies marketing des jeux en ligne avec abonnement : Le cas de "stardoll.com". Olomouc, 2013. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 24.4.2013
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 24. 4. 2013 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Filozofická fakultaPALACKÝ UNIVERSITY IN OLOMOUC
Philosophical FacultyMaster programme / field:
Philology / Specialised French for Economic Practice
Theses on a related topic
-
Marketingová strategie Domova pro seniory Háje
Alžbeta Krupová -
Tvorba marketingové strategie pro podnik
Michaela Hájková -
Marketingová strategie a právní aspekty uvedení nového výrobku značky Pixie Crew na trh
Jana Synková
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights