Hodnocení dosažené úrovně komunikačních schopností žáků se středně těžkým mentálním postižením – Bc. Ondřej Nedbal, DiS.
Bc. Ondřej Nedbal, DiS.
Diplomová práce
Hodnocení dosažené úrovně komunikačních schopností žáků se středně těžkým mentálním postižením
Assessment of achieved level of communication skills of pupils with moderate mental disabilities
Anotace:
Diplomová práce se zabývá hodnocením dosažené úrovně komunikačních schopností žáků se středně těžkým mentálním postižením. Práce je rozčleněna na dvě části - teoretickou a empirickou. Teoretická část se rozděluje do třech kapitol, které se opírají o teorii a studium odborné literatury. První kapitola popisuje mentální postižení a konkrétněji se zaměřuje na středně těžké mentální postižení. Druhá kapitola …víceAbstract:
This diploma thesis deals with the evaluation of the level of communication skills of pupils with moderate mental disabilities. The thesis is divided into two parts - theoretical and empirical. The theoretical part is divided into three chapters, which are based on theory and study of professional literature. The first chapter describes mental disabilities and, more specifically, focuses on moderate …víceKlíčová slova
Mentální postižení Středně těžké mentální postižení základní vzdělávání integrace jazykové roviny řeči narušená komunikační schopnost alternativní a augmentativní komunikace mental disability moderate mental disability elemantary education integration language acquisitionspeech disrupted communication skills alternative and augmentative communication
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 4. 12. 2017
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/pqn74/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 29. 1. 2018
- Vedoucí: doc. PhDr. Mgr. Tomáš Čech, Ph.D.
- Oponent: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
NEDBAL, Ondřej. \textit{Hodnocení dosažené úrovně komunikačních schopností žáků se středně těžkým mentálním postižením}. Online. Diplomová práce. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. 2017. Dostupné z: https://theses.cz/id/hg4ggp/. [citováno 2024-04-24]
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Speciální pedagogika / Speciální pedagogika pro učitele
Práce na příbuzné téma
-
Public awareness about the usage possibilities of alternative and augmentative communication by people with autism, comparative study between the Czech Republic and Finland
Petra KUCHAŘOVÁ -
Využití alternativní a augmentativní komunikace u dětí se sluchovým postižením a přidruženými vadami
Alena Roučová -
Srovnání interakčního a komunikačního stylu učitele a žáka na alternativní a standardní škole
Lucie STRAŠILOVÁ -
Využití výměnného obrázkového komunikačního systému a znaků ze znakového jazyka u žáka se sluchovým a přidruženým mentálním postižením
Barbora Rýdlová -
Aplikace systémů alternativní a augmentativní komunikace u jedinců se středně těžkou mentální retardací
Monika Vrtková -
Využití systémů alternativní a augmentativní komunikace v předškolním vzdělávání
Klára Baráková -
Možnosti využití alternativních a augmentativních prostředků komunikace
Petra Kakáčková -
Projevy náročného a problémového chování u studentek se sníženou kognitivní schopností (lehké a středně těžké mentální postižení)
Petra NOVÁKOVÁ