Aroma marketing jako součást psychologického přístupu k marketingu – Barbora Liko
Barbora Liko
Bachelor's thesis
Aroma marketing jako součást psychologického přístupu k marketingu
Aroma Marketing as Part of a Psychological Approach to Marketing
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá tématem aroma marketingu jako součásti psychologického přístupu k marketingu. V dnešním konkurenčním prostředí je pro podniky klíčové zaujmout a udržet si pozornost zákazníků, což vyžaduje inovativní přístupy. Aroma marketing využívá čichový smysl jako účinný nástroj pro oslovování zákazníků a vytváření pozitivních emocí spojených se značkou. Teoretická část práce zkoumá …moreAbstract:
This bachelor's thesis deals with the topic of aroma marketing as part of a psychological approach to marketing. In today's competitive environment, it is crucial for businesses to capture and retain the attention of customers, which requires innovative approaches. Aroma marketing uses the sense of smell as an effective tool for reaching customers and creating positive emotions associated with the …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2024
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/x1frm/
Thesis defence
- Date of defence: 21. 6. 2024
- Supervisor: Ing. Pavel Rosenlacher, Ph.D.
- Reader: Mgr. Michal Tomčík, PhD.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Marketing Communication / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Využití vůně v marketingové komunikaci
Lenka Hnátová