Reprezentace maskulinity v televizních reklamách – Kateřina VONDRÁŠOVÁ
Kateřina VONDRÁŠOVÁ
Bachelor's thesis
Reprezentace maskulinity v televizních reklamách
The Representation of Masculinity in Television Commercials
Abstract:
Tato bakalářská práce se zaměřuje na reprezentaci maskulinity v televizních reklamách. Pokusila jsem se zjistit a popsat jakými způsoby jsou v nich popisovány různé typy maskulinity. Maskulinita je v sociálních vědách viděna jako sociální konstrukt. Zaměřila jsem se zejména na hegemonní maskulinitu a tázala jsem se, zda je tato pozice stále privilegovaná nebo jestli se nachází v krizi. Práce se také …moreAbstract:
This bachelor work is focused on the representation of masculinity in television commercials. I tried to find out and describe the ways in which various types of masculinity are represented there. Masculinity is seen as a social construct in social sciences. I focused mainly on hegemonic masculinity and I asked if the position of this type is still privileged or if it occurs in crisis. The work is …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2011
Identifier:
38987
Thesis defence
- Supervisor: PhDr. Jaroslava Hasmanová Marhánková
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
VONDRÁŠOVÁ, Kateřina. Reprezentace maskulinity v televizních reklamách. Plzeň, 2011. bakalářská práce (Bc.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta filozofická
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti až od 29. 04. 2011
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta filozofickáUniversity of West Bohemia
Faculty of Philosophy and ArtsBachelor programme / field:
Sociology / Sociology