The Rise of the Suffragette Movement in the Relation to the Culture of Shopping – Bc. Denisa Werthanová
Bc. Denisa Werthanová
Bachelor's thesis
The Rise of the Suffragette Movement in the Relation to the Culture of Shopping
The Rise of the Suffragette Movement in the Relation to the Culture of Shopping
Abstract:
Cílem mé bakalářské práce je analyzovat propojení mezi kulturou nakupování a konzumní kulturou a vysvětlit, jak ovlivnily vznik a vzestup hnutí sufražetek. Práce také vysvětluje, jak se konzum a nakupování týkají zájmu žen o jejich práva, zejména o právo volební s anglickým názvem „suffrage“. Tyto aspekty spolu nebývají často spojovány a veřejnost je zas tak dobře nezná, což je hlavní důvod, proč jsem …moreAbstract:
The aim of my Bachelor’s Thesis is to analyse the interconnection between the culture of shopping and consumer culture and how it influenced the creation and rise of the suffragette movement. It also explains how consumerism and shopping are related to women’s interest in their right, especially the right to vote called suffrage. These topics are not so commonly linked together and they are rather …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 5. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/w0641/
Thesis defence
- Date of defence: 15. 6. 2015
- Supervisor: Bonita Rhoads
- Reader: Mgr. Eva Juhasová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Philology / English Language and Literature
Theses on a related topic
- No theses on a related topic available.