Bc. Petra Jílková
Master's thesis
Genderové stereotypy v reklamě
Gender stereotypes in commercials
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá genderovými stereotypy v reklamě. Cílem této práce je identifikace genderových stereotypů v reklamních sděleních a jejich vnímání publikem. V první části jsou vymezeny pojmy, které souvisejí s tématem práce. Tato část bude zpracována na základě studia vybrané odborné literatury a internetových zdrojů. Druhá část práce se zabývá obecným postojem lidí ke genderovým stereotypům …moreAbstract:
This thesis deals with gender stereotypes in commercials. The aim of this thesis is to identify gender stereotypes in commercials and their perception of the audience. The first part defines terms related to the topic of the thesis. This section will be processed based on the study of selected literature and internet resources.The second part deals with the general attitude of people towards gender …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 3. 2017
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Jan Huml
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementMaster programme / field:
Economics Policy and Administration / Economics and Cultural Studies
Theses on a related topic
-
Gender a genderové stereotypy z pohledu mužů a žen žijících v rurálním prostředí
Hana Pokorná -
Genderové nerovnosti a stereotypy v reklamě: 40 let od vydání Goffmanova díla Gender Advertisements
Tereza ŠAFAŘÍKOVÁ -
Gender Stereotypes in Fairytales: Cinderella
Jana Poskerová -
Ona a on: Genderové stereotypy ve výtvarném projevu u teenagerů.
Kateřina Hadravová -
Genderové stereotypy v současné reklamě a nákupním chování spotřebitelů
Katarina Farberova -
Czech Consumers' Perceptions of Gender Stereotypes in Advertising
Natálie Hofmanová -
Sexism in advertising
Malika Tursun -
Stereotypy v československé televizní reklamě v době normalizace
Andrea Vohralíková
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights