Uplatnění segmentace trhu při formulování marketingové strategie – Tereza Švorcová
Tereza Švorcová
Bachelor's thesis
Uplatnění segmentace trhu při formulování marketingové strategie
Market segmentation applying in formulate marketing strategy
Abstract:
Cílem práce je sestavení profilů segmentů a navrhnutí vhodné marketingové strategie pro vybraný segment leisure v pražském hotelu Hermitage. Dílčím cílem je zjištění preferencí potencionálních zákazníků při výběru ubytování. V metodice práce byla použita literární rešerše, komparace, analýza prostředí, polo strukturovaný rozhovor, vícekriteriální analýza variant a dotazníkové šetření. V práci došlo …moreAbstract:
The aim of the thesis is to compile segment profiles and design a suitable marketing strategy for a selected leisure segment in the Hermitage Hotel Prague. A partial goal is to find out the preferences of potential customers when choosing accommodation. Literary research, comparison, environmental analysis, semi-structured interview, multicriteria analysis of variants and survey were used in the methodology …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 3. 2022
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Lucie Vokáčová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ŠVORCOVÁ, Tereza. \textit{Uplatnění segmentace trhu při formulování marketingové strategie}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management. 2022. Available from: https://theses.cz/id/hkswl5/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementBachelor programme / field:
Economics and Management / Economics and Management
Theses on a related topic
-
Marketingové prostředí obchodní firmy podle marketingové strategie Tomáše Bati
Erik Lojška -
Marketingová komunikace v prostředí startupu mezinárodního filmového festivalu
Irina Gorbik -
Kulturní a sociální marketingové prostředí Rumunska
Hana Černá -
Marketingové prostředí podniků z odvětví automotive
Vyacheslav Rogal -
Kulturní a sociální marketingové prostředí Japonska.
Milan Vítek Kulikowski -
Marketingová situační analýza podniku s využitím analýz marketingových prostředí
Lenka Matějková -
Kulturní a sociální marketingové prostředí Turecka
Filip Zálešák -
Marketingová situační analýza podniku s využitím analýz marketingových prostředí
Hana Veleková
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights