Mgr. Roman Nikolaenko
Master's thesis
Subculture for Sale
Subculture for Sale
Abstract:
The aim of thesis is to research the youth subculture of hipsters, to construct the image of a modern hipster and to explore their material and cultural preferences in order to understand hipster as a consumer. The first two chapters are dedicated to cultural and subcultural studies. Third and fourth chapters are concentrated on hipster subculture that is constantly evolving, each time changing its …viac
Jazyk práce: English
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 27. 7. 2015
Identifikátor:
https://is.vsfs.cz/th/j8pe8/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 28. 8. 2015
- Vedúci: Mgr. Zdeněk Sloboda
- Oponent: PhDr. Marie Koubová
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- nikomu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / odbor:
Economics and Management / Marketing Communication
Práce na příbuzné téma
-
Analysis of British Youth Cultures in the 1970s and Their Dramatization in the Sitcom The Young Ones
Soňa Lysková -
Hipster - moderní subkultura
Barbora Fundová -
Indie-hipster kultura a její spotřeba jako prostředek sociální distinkce
Klára ELŠÍKOVÁ -
Faktory ovlivňující postoje k potravinám u subkultury hipsterů v České republice
Jáchymovský Jáchymovský -
Faktory ovlivňující postoje k nápojům u subkultury hipsterů v České republice
Jakub Krejčí -
Hipsterská multifunkčná hala
Mária Bažíková