Lucie Novohradská

Master's thesis

Vnímání reklamních sdělení u zvolených cílových skupin

Perception of advertising messages for selected target groups
Abstract:
Diplomová práce se zabývá proměnami ideálu ženské krásy ve společnosti a v reklamě, a to jak z historického, tak současného pohledu. Práce konkrétně řeší problematiku užití modelky a skutečné ženy v reklamě. Za pomocí kvantitativního průzkumu byla k dalšímu zkoumání určena cílová skupina žen ve věku 18 až 24 let. Tato věková skupina byla vyhodnocena jako nejvíce ovlivnitelná a vhodná k hloubkovým rozhovorům …more
Abstract:
The diploma thesis deals with the transformation of the ideal of female beauty in society and in advertising, both from a historical and a contemporary perspective, too. The thesis specifically deals with the use of models and real women in advertising. Using a quantitative research, a target group of women aged 18-24 was identified for further investigation. This age group was assessed as the most …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 30. 8. 2019
  • Supervisor: Jan Závodný Pospíšil
  • Reader: Michal Šimůnek

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/78195