Lucie JAWORKOVÁ
Master's thesis
Summerhillská pedagogika a škola
Summerhill School and Pedagogy
Abstract:
Diplomová práce se zabývá alternativními školami a antiautoritativním modelem výchovy dětí. Práce popisuje obecné myšlenky alternativní výchovy a vzdělávání, především se ale zaměřuje na historii, myšlenku, strukturu a způsob fungování anglické internátní školy Summerhill. Poslední kapitoly teoretické části této práce se pak věnují také popisu škol založených na stejném principu vyučování a výchovy …moreAbstract:
The thesis deals with alternative schools and anti-authoritative model of education for children. The thesis describes the general ideas of alternative education, but primarily focuses on the history, the idea of the structure and functioning English boarding school Summerhill. The last chapter of this work describe the another schools based on the same principle of teaching and education as Summerhill …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 4. 2016
Accessible from:: 8. 4. 2016
Thesis defence
- Supervisor: doc. Mgr. et Mgr. Alena Seberová, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
JAWORKOVÁ, Lucie. Summerhillská pedagogika a škola. Ostrava, 2016. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Pedagogická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 8.4.2016
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 8. 4. 2016 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Pedagogická fakultaUniversity of Ostrava
Pedagogical FacultyMaster programme / field:
Teaching for Primary and Lower Secondary Schools / Teaching for Primary Schools
Theses on a related topic
-
Využití principů antiautoritativní formy výchovy v projektech zážitkové pedagogiky
Jiří MATÚŠ -
Alexander Sutherland Neill - nejvýznamnější kritik tradiční filosofie výchovy a jeho přínos pro humanitní vědy
Jakub VANĚK -
Zážitková pedagogika jako cesta k inkluzi
Martin Sukaný -
Zážitková pedagogika v literární výchově na základní škole
Petra HUPPERTOVÁ -
Zážitková pedagogika v literární výchově na základní škole
Lucie KOSKOVÁ -
K možnostem využití microlearningu v prostředí svobodných škol
Monika Martonová