Efekt slabého důkazu: Replikační studie – Jan Kasalický
Jan Kasalický
Diplomová práce
Efekt slabého důkazu: Replikační studie
Weak evidence effect: Replication Study
Anotace:
Efekt slabého důkazu (Fernbach et al., 2011) je kognitivní zkreslení, při němž se člověku sníží důvěra v určité tvrzení, pokud je mu prezentován slabý důkaz podporující totéž tvrzení. V této diplomové práci bylo užito laboratorního experimentu k replikaci a vysvětlení příčin a některých mechanismů efektu slabého důkazu. Výsledky smíšené regresní analýzy poukazují na to, že efekt slabého důkazu skutečně …víceAbstract:
The weak evidence effect (Fernbach et al., 2011) causing a person to decrease his confidence in a certain statement if he is presented with weak evidence supporting the statement. This master’s thesis utilized a laboratory experiment in order to replicate and explain some of the mechanisms and causes of the weak evidence effect. The results of a mixed-effects model regression analysis suggest the existence …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 15. 7. 2019
Identifikátor:
http://www.vse.cz/vskp/eid/78871
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 27. 1. 2020
- Vedoucí: Štěpán Bahník
- Oponent: Tomáš Kliegr
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/78871
Vysoká škola ekonomická v Praze
Magisterský studijní program / obor:
Ekonomika a management / Management
Práce na příbuzné téma
-
Weak evidence effect
Kseniya Degtyar -
Vliv efektu slabého důkazu na manažerské rozhodování
František Holík -
Empirické ověření kognitivního zkreslení slabého důkazu s využitím crowdsourcingu
Vojtěch Bašta -
Weak evidence effect
Kseniya Degtyar -
The Effect of Anxiety on Reading Effectiveness and Efficiency
Markéta Dohnalová -
The effect of a centralized treasury management on business operations effectiveness and corporate innovation.
Kwame Adu Sarfo -
Sensory marketing and the cross modal correspondences: The effect of product colour on the perception of product odour
Adriana Starostová