Segmentace zákazníků na trhu slow fashion v České republice – Katsiaryna Babenka
Katsiaryna Babenka
Master's thesis
Segmentace zákazníků na trhu slow fashion v České republice
Consumer segmentation in the slow fashion market
Abstract:
Prvním cílem této práce je odkrytí segmentů existujících na trhu slow fashion v České republice. Druhým cílem je doporučení vhodné marketingové strategie pro různé typy zákazníků. Segmentace je uskutečněna na základě motivace zákazníků k nákupu oblečení slow fashion. Teoretická část této práce je věnována rešerši literatury pro témata slow fashion, fast fashion, reakce mainstreamové módy na slow fashion …moreAbstract:
The first aim of this thesis is to identify segments in the market of slow fashion in the Czech Republic. The second goal is to recommend a suitable marketing strategy for different types of customers. Segmentation is carried out based on customer motivation to purchase slow fashion clothing. The theoretical part of this work is devoted to a literature search for the topics of slow fashion, fast fashion …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2022
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/85748
Thesis defence
- Date of defence: 31. 5. 2022
- Supervisor: Petr Král
- Reader: Michaela Stránská
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/85748
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Factors of Moving Towards a Sustainable Consumption of Fashion Products
Nomin BATSUURI -
The effects of sustainable marketing on customers to consider environmentally conscious product in fashion industry
Selin Senyuva -
Kapitalisticky realizmus, etická móda a slow fashion
Daša Turská -
Online impulsive buying behaviour in India
Swaroop Muralinathan -
Influence of social groups on consumer buying behaviour in Ghana
Juana Asamoah Buabeng -
Slevy a nákupní chování současného spotřebitele
Ivana Eliášová -
Analysis of Purchasing Behaviour on the Natural Cosmetics Market
Lucie Růžičková -
The impact of Social Media on Consumers' Purchase Behaviour amidst the Covid-19 Pandemic: using Absa Bank, Ghana as a case study
Emmanuel Paul Kane