A Contrastive Analysis of the Czech Aspect As a Lexico-Grammatical Category (in English)II – Petra Gronychová
Petra Gronychová
Bakalářská práce
A Contrastive Analysis of the Czech Aspect As a Lexico-Grammatical Category (in English)II
A Contrastive Analysis of the Czech Aspect As a Lexico-Grammatical Category (in English)II
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá kontrastivní analýzou českého a anglického slovesného vidu. Slovesný vid je v českém jazyce gramatikalizován, je chápán jako morfologicko-lexikální prostředek slovesa. Anglický jazyk tuto slovesnou kategorii negramatikalizuje, přesto má bohaté jazykové prostředky k tomu aby rozlišil ukončený (dokonavý) od neukončeného (nedokonavý) slovesného děje. Byl proveden významový rozbor …víceAbstract:
The bachelor work deals with the contrastive analysis of Czech and English verbal aspect. Verbal aspect is grammaticalized in Czech, it is perceived as a morphologico-lexical device of verb. This verbal category is not grammaticalized in English, in spite of this fact there are rich devices to distinguish finished verbal action (perfective verbs) from the unfinished one (imperfective verbs). The analysis …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 30. 4. 2008
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 16. 6. 2008
- Vedoucí: Václav Řeřicha
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
GRONYCHOVÁ, Petra. \textit{A Contrastive Analysis of the Czech Aspect As a Lexico-Grammatical Category (in English)II}. Online. Bakalářská práce. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, Filozofická fakulta. 2008. Dostupné z: https://theses.cz/id/hnztr3/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Univerzita Palackého
Filozofická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Filologie / Anglická filologie - Německá filologie
Práce na příbuzné téma
-
\rus{Glagoly s tak nazyvaemymi chistovidovymi pristavkami v russkom yazyke i ikh e1kvivalenty v cheshskom yazyke}
Michala ZAPLETALOVÁ -
Vid na druhém stupni základních škol
Robin Škrabal -
Jämförelse av bedömningssystem vid grundskolor i Sverige och Tjeckien
Johanka Butorová -
Slovesné předpony a slovesný vid v litevštině
Dagmar Dufková -
Slovesný vid ve výuce češtiny pro cizince - návrh aplikace metod kognitivní lingvistiky
Markéta DOSOUDILOVÁ -
menedzhment kak vid predprinimatelskoj deyatelnosti
Anton Frayberger -
The Czech Vid in English (A Grammatical and Lexical Approach)
Petra Gronychová