Daniel Hanák

Master's thesis

Real-time Snow Deformation

Real-time Snow Deformation
Abstract:
Procedurální deformace terénu v počítačových hrách zůstává stále řešeným problémem. Interakce dynamických objektů, jako jsou například postavy a zvířata, s prostředím činí scénu mnohem živější. Tato práce představuje škálovatelnou techniku pro vykreslování sněhu v reálném čase implementovanou na grafické kartě pomocí compute shaderů a hardwarové teselace. Sníh je použitelný ve hrách s otevřeným světem …more
Abstract:
Procedural terrain deformation has remained an open problem in computer games. Having dynamic objects such as characters and animals interact with the environment makes the scene more immersive and alive. This thesis presents a scalable real-time snow rendering technique implemented on the GPU using compute shaders and hardware tessellation. The snow can be deformed by any dynamic object and has a …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 5. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 23. 6. 2021
  • Supervisor: Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D.
  • Reader: RNDr. Jan Byška, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta informatiky

Masaryk University

Faculty of Informatics

Master programme / field:
Visual informatics / Digital Game Development

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.