Analýza spotřebitelského chování při nákupu biopotravin – Marcela Čončková
Marcela Čončková
Bachelor's thesis
Analýza spotřebitelského chování při nákupu biopotravin
Analysis of consumer behaviour
Abstract:
Tato bakalářská práce přináší poznatky z analýzy spotřebitelského chování na trhu s biopotravinami. V teoretické části popisuje ekologické zemědělství, bioprodukty, biopotraviny a jejich certifikace, uvádí základní druhy chování spotřebitelů a faktory ovlivňující jejich chování. Praktická část využívá vlastního dotazníkového šetření, na základě kterého zjišťuje důvody, vedoucí spotřebitele k nákupu …moreAbstract:
This bachelor thesis deals with the analysis of consumer behaviour in organic food market. The theoretical part describes organic farming, organic products, organic food with certain certifications, identifies basic types of consumer's behaviour and the factors causing them. The empirical part provides the results of the consumer analysis based on the survey of consumers behaviour with spatial interests …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 3. 2020
Thesis defence
- Supervisor: prof. Ing. Lukáš Čechura, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ČONČKOVÁ, Marcela. \textit{Analýza spotřebitelského chování při nákupu biopotravin}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management. 2020. Available from: https://theses.cz/id/ho2ifv/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementBachelor programme / field:
Economics and Management / Economics and Management
Theses on a related topic
-
Social Media and their Position in Customers' Decision-Making Process
Beatrix Preissinger -
Role of social media in customers decision-making process
Daria Golovko -
Role of Financial Analysis in the Corporate Decision Making Process
Madina Nurlybekova -
The Role of Youtube in the Consumer Decision Making Process
Wahaj Muhammad -
Decision-making process on the implementation of data analytics solutions in the small and medium-sized business
Volha Bahlai -
The Role of Instagram influencers in the Consumer Decision Making Process
Aliaksandra Sonets -
Citizens diplomacy, non-state actors and its influence in decision-making process in the framework of the EU
Ilim Abai uulu -
Importance of sustainability within the fashion industry in the purchase decision making process of Gen Z.
Gyuzal Kuspakova
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights