Mgr. Ondřej Filipovič

Master's thesis

Odpovídá česká úprava klamavé reklamy textu a duchu evropských směrnic?

Is the Czech Regulation of Deceptive Advertising corresponding to the Text and Ideas of European Directives?
Abstract:
Cílem práce je srovnání České a Evropské úpravy v oblasti klamavé reklamy. Stručná pasáž v úvodu pojednává o obecné povaze směrnic. Pokračuje konkrétní úpravou obsaženou ve směrnici 2006/114/ES a směrnici 2005/29/ES. Následně se snaží najít podobné prvky regulace ve vnitrostátních zákonech. V závěru jsou uvedena vybraná rozhodnutí soudů, která se týkají oblasti nekalé soutěže, reklamy a ochrany spotřebitele …more
Abstract:
The object of this thesis is comparison of Czech and European regulation in the area of deceptive advertisement. Brief chapter at the beginning is about nature of directives in general. Then there’s more detailed look at Directive 2006/114/EC and Directive 2005/29/EC followed by searching for similarities in Czech national legislature. Decision-making practise of courts is mentioned to show some aspects …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 4. 2008

Thesis defence

  • Date of defence: 16. 5. 2008
  • Supervisor: prof. JUDr. Petr Hajn, DrSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Právnická fakulta