Jaký Žižka je ten správný? Jana Žižka z Trocnova očima žáků základní školy. – Bc. Michaela Dolečková
Bc. Michaela Dolečková
Bachelor's thesis
Jaký Žižka je ten správný? Jana Žižka z Trocnova očima žáků základní školy.
Which Žižka is the right one? Jan Žižka of Trocnov from the view of students of primary schools.
Abstract:
Níže předložená bakalářská práce s názvem Jaký Žižka je ten správný? Jan Žižka z Trocnova očima žáků základní školy. pojednává o významu osobnosti Jana Žižky v průběhu režimových změn 20. století a reflektuje Žižkův význam ve vyučování dějepisu na základních školách. Práce mapuje obraz Jana Žižky v učebnicích základních škol či časopisech používaných ve výuce, a výrazně se opírá o výzkum, který probíhal …moreAbstract:
The bachelor's thesis presented below, entitled Which Žižka is the right one? Jan Žižka of Trocnov from the view of students of primary schools., discusses the importance of the personality of Jan Žižka during the regime changes of the 20th Century and reflects on Žižka's importance in the teaching of history in elementary schools. The work maps the image of Jan Žižka in elementary school textbooks …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2023
Identifier:
https://is.muni.cz/th/f4xy3/
Thesis defence
- Date of defence: 21. 6. 2023
- Supervisor: Mgr. Jiří Mihola, Ph.D.
- Reader: PhDr. Kamil Štěpánek, CSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
DOLEČKOVÁ, Michaela. \textit{Jaký Žižka je ten správný? Jana Žižka z Trocnova očima žáků základní školy.}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2023. Available from: https://theses.cz/id/hp7vw3/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
English Language for Education / History for Education
Theses on a related topic
-
Nejnovější dějiny v učebnicích dějepisu pro osmý a devátý ročník v Československu v letech 1953–1973
Anna-Marie Singerová -
Problém objektivity v historii. Případová studie Arabsko - Izraelský konflikt v učebnicích dějepisu pro střední školy
Zdeněk Horák -
Obraz Ruska v českých učebnicích dějepisu pro střední školy
Jana Berčíková -
Strukturální analýza učebnic dějepisu pro střední školy
Kristýna Musilová -
Analýza vybraných učebnic dějepisu pro II. stupeň ZŠ v tematickém celku Vznik prvních státních útvarů na českém území
Veronika KRAUSOVÁ -
Významné mezníky moderních českých dějin v učebnicích dějepisu pro SŠ
Andrea Stejskalová -
Analýza učebnic dějepisu pro SŠ z hlediska rozvíjení klíčových kompetencí
Petr Vojtěch -
Téma druhé světové války v učebnicích dějepisu pro základní školy
Diana Vosecká