BcA. Matěj Hrudička

Master's thesis

Vývoj kamerové perspektivy ve videoherní sérii Resident Evil

The Evolution of Camera Perspective in the Resident Evil Videogame Franchise
Abstract:
Tato práce se zabývá vývojem kamerové perspektivy ve videoherní sérii Resident Evil, která je zkoumána na třech dílech série. Analyzuje stylistické prvky typické pro každé kamerové řešení. Porovnáním zjišťuje hlavní klady a zápory každého řešení, jak vizuální zpracování her ovlivňuje budování napětí a překvapení a jak hráči komunikuje důležité informace.
Abstract:
This master's thesis deals with the evolution of camera perspective in the videogame series Resident Evil, researched on three games from the franchise. It analyzes stylistic elements typical for each camera style and compared them to deduct the pros and cons of each solution, how videogame visuals affect the building of tension and surprise and how they communicate vital information to the player …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 5. 2024

Thesis defence

  • Supervisor: doc. Mgr. MgA. Jan Gogola

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Hrudička, Matěj. Vývoj kamerové perspektivy ve videoherní sérii Resident Evil. Zlín, 2024. diplomová práce (MgA.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe

Tomas Bata University in Zlín

Faculty of Multimedia Communications

Master programme / field:
Theory and Practice of Audiovisual Arts / Directing and Screenwriting

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.