Mgr. Martina Čeřovská, Ph.D.

Disertační práce

Výslovnost ve výuce německého jazyka na ZŠ

Pronunciation in Learning German at Secondary Schools
Anotace:
Předmětem práce jsou výslovnostní chyby českých žáků učících se němčině jako druhému cizímu jazyku na základní škole. Cílem výzkumu bylo empiricky ověřit, v jaké míře mají žáci obtíže s výslovnostními jevy v němčině, ve kterých čeští rodilí mluvčí obvykle chybují. Dále bylo zjišťováno, jakým způsobem se v těchto chybách projevuje transfer z dříve osvojených jazyků žáka, tj. mateřského jazyka (češtiny …více
Abstract:
The thesis deals with pronunciation mistakes of Czech pupils learning German as a second foreign language at elementary school. The aim of the research was to empirically verify the extent to which pupils have difficulties with pronunciation phenomena in German, in which Czech native speakers usually make mistakes. The investigation followed the way these errors manifest themselves in the transfer …více
 
 
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 27. 3. 2020

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 24. 6. 2020
  • Vedoucí: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.
  • Oponent: doc. PaedDr. Hana Andrášová, Ph.D., doc. PhDr. Gabriela Rykalová, Ph.D.

Citační záznam

Plný text práce

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta