Bc. Eliška Rozbořilová

Diplomová práce

Specifika výuky prostorové orientace a samostatného pohybu dospělých osob s hluchoslepotou

The specifics of teaching orientation and independent mobility of adults with deafblindness
Anotace:
Anotace: Diplomová práce je zaměřena na specifika výuky prostorové orientace u dospělých osob s duálním senzorickým. Cílem výzkumného šetření je analýza a interpretace specifických potřeb pro výuku prostorové orientace u dospělých osob s hluchoslepotou a vliv těchto specifických potřeb na úpravu stávajícího metodického materiálu, který vychází z potřeb osob pouze se zrakovým postižením. Práci tvoří …více
Abstract:
Abstract:The thesis is focused on the specifics of spatial orientation in adults with dual sensory handicap. The aim of the research is the analysis and interpretation of the specific needs for teaching spatial orientation in adults with deafblindness and the impact of these specific needs to modify the existing methodological material , which is based solely on the needs of people with visual impairments …více
 

Klíčová slova

Klíčová slova zrakové postižení sluchové postižení postižení rovnovážného systému hluchoslepota klasifikace hluchoslepoty dospělost psychické zvláštnosti u dospělých osob s hluchoslepotou senzorická deprivace komunikace osob s hluchoslepotou komunikační systémy osob s hluchoslepotou kompenzační mechanismy hluchoslepoty sociální rehabilitace oblasti podpory dospělých osob s hluchoslepotou prostorová orientace a samostatný pohyb zrakově postižených zásady při výuce prostorové orientace a samostatného pohybu zrakově postižených kvalitativní výzkum případová studie nestandardizované rozhovory zúčastněné pozorování terénní poznámky prostorová orientace a samostatný pohyb dospělých osob s hluchoslepotou doporučení pro speciálně pedagogickou praxi visual impairment hearing impairment vestibular system impairment deafblindness classification deafblindness adulthood mental traits in adults with deafblindness sensory deprivation communication of persons with deafblindness communication systems of people with deafblindness compensatory mechanisms deafblindness social rehabilitation support adults with deafblindness spatial orientation and independent movement of the visually impaired in teaching the principles of spatial orientation and independent movement of the visually impaired qualitative research case studies interviews observation field notes spatial orientation and independent movement of adults with deafblindness recommendations for special teaching Experience
 
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 11. 12. 2012

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 31. 1. 2013
  • Vedoucí: PhDr. Mgr. Helena Vaďurová, Ph.D.
  • Oponent: PhDr. Mgr. Zita Nováková, Ph.D.

Citační záznam

Plný text práce

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta