Specifika výuky prostorové orientace a samostatného pohybu dospělých osob s hluchoslepotou – Bc. Eliška Rozbořilová
Bc. Eliška Rozbořilová
Diplomová práce
Specifika výuky prostorové orientace a samostatného pohybu dospělých osob s hluchoslepotou
The specifics of teaching orientation and independent mobility of adults with deafblindness
Anotace:
Anotace: Diplomová práce je zaměřena na specifika výuky prostorové orientace u dospělých osob s duálním senzorickým. Cílem výzkumného šetření je analýza a interpretace specifických potřeb pro výuku prostorové orientace u dospělých osob s hluchoslepotou a vliv těchto specifických potřeb na úpravu stávajícího metodického materiálu, který vychází z potřeb osob pouze se zrakovým postižením. Práci tvoří …víceAbstract:
Abstract:The thesis is focused on the specifics of spatial orientation in adults with dual sensory handicap. The aim of the research is the analysis and interpretation of the specific needs for teaching spatial orientation in adults with deafblindness and the impact of these specific needs to modify the existing methodological material , which is based solely on the needs of people with visual impairments …víceKlíčová slova
Klíčová slova zrakové postižení sluchové postižení postižení rovnovážného systému hluchoslepota klasifikace hluchoslepoty dospělost psychické zvláštnosti u dospělých osob s hluchoslepotou senzorická deprivace komunikace osob s hluchoslepotou komunikační systémy osob s hluchoslepotou kompenzační mechanismy hluchoslepoty sociální rehabilitace oblasti podpory dospělých osob s hluchoslepotou prostorová orientace a samostatný pohyb zrakově postižených zásady při výuce prostorové orientace a samostatného pohybu zrakově postižených kvalitativní výzkum případová studie nestandardizované rozhovory zúčastněné pozorování terénní poznámky prostorová orientace a samostatný pohyb dospělých osob s hluchoslepotou doporučení pro speciálně pedagogickou praxi visual impairment hearing impairment vestibular system impairment deafblindness classification deafblindness adulthood mental traits in adults with deafblindness sensory deprivation communication of persons with deafblindness communication systems of people with deafblindness compensatory mechanisms deafblindness social rehabilitation support adults with deafblindness spatial orientation and independent movement of the visually impaired in teaching the principles of spatial orientation and independent movement of the visually impaired qualitative research case studies interviews observation field notes spatial orientation and independent movement of adults with deafblindness recommendations for special teaching Experience
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 11. 12. 2012
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/shgtt/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 31. 1. 2013
- Vedoucí: PhDr. Mgr. Helena Vaďurová, Ph.D.
- Oponent: PhDr. Mgr. Zita Nováková, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Speciální pedagogika / Speciální andragogika
Práce na příbuzné téma
-
The use of online technologies for the development of digital competencies in the teaching of the English language in the 9th grade at primary schools of Prague 5
Eva KADLECOVÁ -
The Montessori Method in the Teaching of English in a Czech Montessori School: A Case Study
Anna Kulišťáková -
The Comparison of Educational System and English Language Teaching in the Czech Republic and the Federal Republic of Germany
Dominika Navrátilová Šromová -
The Rise of the Suffragette Movement in the Relation to the Culture of Shopping
Denisa Werthanová -
Platforma "Mathematikus" a její zařazení při výuce geometrie na 1. stupni ZŠ
Jana Žďánská -
Prostorová orientace a samostatný pohyb ve volnočasových aktivitách žáků a mládeže se zrakovým postižením
Lenka Peková -
Specifika prostorové orientace a samostatného pohybu u osob slabozrakých
Tereza HYBLOVÁ -
Možnosti rozvoje specifických kompetencí v oblasti prostorové orientace a samostatného pohybu žáků s postižením zraku v základním vzdělávání
Helena BAČÁKOVÁ