Mgr. Ivana Poláková

Bachelor's thesis

Determinanty školního výkonu žáka v diagnostickém zařízení a zařízení

Abstract:
Výkony dětí ve školách jsou hodnoceny buď známkami, nebo slovně. Většinu lidí zajímá toto hodnocení, ale málokdy se více zajímají o to, co děti k takovým výkonům vede (ať už k výborným, nebo k opačnému pólu - tedy neprospívání). Děti, které mají dobré školní výsledky, se hlásí na výběrové školy, ty ostatní nám většinou splývají v šedivý průměr, ze kterého občas vyčnívají školáci, kteří jsou přeřazováni …more
Abstract:
Achievements of children in the schools are classified either by marks, or by words. Majority of people are interested in this achievement, but in less cases they are interested about what covey children to this achievements (either excellent or the opposite one- disadvantage). When the children have got pedagogical problem, social department applies for order institutional education. It has got influence …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 6. 2006

Thesis defence

  • Date of defence: 7. 6. 2006
  • Supervisor: PhDr. Ivana Poledňová, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií