Fenomén youtuber: od videoklipu k individuální produkci na YouTube – Bc. Kamila Krejčová
Bc. Kamila Krejčová
Master's thesis
Fenomén youtuber: od videoklipu k individuální produkci na YouTube
YouTuber phenomenon: from video clip to individual production on YouTube
Abstract:
Cílem magisterské diplomové práce je objasnění fenoménu youtuber v českém prostředí. Práce je koncipována do dvou částí. Ve své první časti, se práce věnuje historii videoklipu a způsobům jeho produkce. Součástí je i kapitola pojednávající o historickém vývoji sociálních sítí se zaměřením na platformu YouTube. Tato část dále pojednává o vývoji YouTube, vysvětluje příčiny úspěchu této sociální sítě …moreAbstract:
The aim of the master's thesis is to clarify the phenomenon youtuber in the Czech environment. The thesis is conceived in two parts. In his first part the thesis deals with the history of the video clip and the ways of its production. Also included is a chapter on historical development of social networks focusing on the YouTube platform. This section discusses the development of YouTube explains the …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 11. 2017
Identifier:
https://is.muni.cz/th/z4ace/
Thesis defence
- Date of defence: 6. 2. 2018
- Supervisor: PhDr. Martin Flašar, Ph.D.
- Reader: doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Culture Management
Theses on a related topic
-
Utilization of YouTube for autonomous learning purposes among Czech secondary school students
Sabina Sedláková -
“Let’s Talk About Today’s Sponsor” - a Linguistic Analysis of YouTube’s Endorsement-Based Affiliate Advertisement
Anna Havránková -
Komparace videokanálů z oblasti Dark Tourismu na YouTube
Barbora Bäumlová -
YouTube as a source of authentic listening materials
Vojtěch Bystřičan -
Prestiti linguistici nell'italiano dei nuovi professionisti online: il caso dei plurilingue su YouTube
Lenka Vlčková -
Humour and Advertisement: The Language of Paid Partnerships on YouTube
Eva Šlesingrová -
The Language of Commentary Channels on YouTube
Bára Chajlazová