Kseniia Gerashchenko

Bachelor's thesis

Political Consumerism towards International Companies That Left or Remained in Russia after the Invasion of Ukraine: The European Consumers’ Perspective

Politický konzumismus ve vztahu k mezinárodním společnostem, které opustily nebo zůstaly v Rusku po invazi na Ukrajinu: pohled Evropských spotřebitelů
Abstract:
Tato bakalářská práce si klade za cíl prozkoumat koncept politického konzumerismu a jeho projevy v bojkotu a buycottingu konkrétních společností nebo výrobků. Práce se zaměří zejména na evropské spotřebitele žijící zejména v České republice, kteří se dobrovolně zapojují do bojkotu výrobků firem, které se rozhodly zůstat v Rusku po invazi na Ukrajinu. Kromě toho je cílem výzkumu porozumět motivacím …more
Abstract:
This bachelor thesis aims to examine the concept of political consumerism and its manifestations in boycotting and buycotting specific companies or products. The study will particularly focus on European consumers particularly living in the Czech Republic, who voluntarily engage in boycotting goods from companies that have chosen to remain in Russia since its invasion of Ukraine. Additionally, the …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 6. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 2024
  • Supervisor: Yadira Ixchel Martínez Pantoja

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/94433

Vysoká škola ekonomická v Praze

Bachelor programme:
Mezinárodní obchod