Adaptační období pro začínající učitele – srovnání koncepce v Rakousku a České republice – Bc. Veronika Klusoňová
Bc. Veronika Klusoňová
Master's thesis
Adaptační období pro začínající učitele – srovnání koncepce v Rakousku a České republice
Adaptation period for novice teachers – a comparision of the conception of Austria and Czech Republic
Abstract:
Diplomová práce se zabývá koncepcemi adaptačního období pro začínající učitele v Rakousku a České republice. Soustřeďuje se na možnosti adaptačního období pomoci začínajícím učitelům s překonáváním problémů, se kterými se ve svých profesních začátcích setkávají. Cílem práce je srovnání obou koncepcí v jejich cílech a funkcích, obsazích a procesech. Porovnáno bude také to, jak jsou jednotlivé koncepce …moreAbstract:
The master theses deals with the concepts of induction phase for novice teachers in Austria and the Czech Republic. It focuses on the ability of the induction phase to help the novice teachers to overcome the problems they have to face during their career start. The aim of the thesis is to compare the two concepts in their goals, contents and processes. Compared will be also the responses that the …moreKeywords
vzdělávání učitelů učitelská profese začínající učitel profesní start problémy začínajících učitelů podpora začínajícím učitelům adaptační období indukční fáze teacher training teaching profession novice teacher career start problems of novice teachers beginning teacher support induction phase teacher induction
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2017
Identifier:
https://is.muni.cz/th/p4dqd/
Thesis defence
- Date of defence: 13. 6. 2017
- Supervisor: doc. PhDr. Mgr. Tomáš Janík, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KLUSOŇOVÁ, Veronika. \textit{Adaptační období pro začínající učitele – srovnání koncepce v Rakousku a České republice}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2017. Available from: https://theses.cz/id/hrlbdd/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary and Language School Teacher Training in German Language
Theses on a related topic
-
Klíčové problémy začínajících učitelů základních škol v ČR
Jana Adamcová -
Problémy začínajících učitelů odborného výcviku
Dominika Černá -
Problémy začínajících učitelů na vybraných Středních školách a jejich další vzdělávání
Kateřina KAHÁNKOVÁ -
Podpora začínajících učitelů v MŠ
Sandra Bejdáková -
Zátěž a podpora začínajících učitelů - mužů na 2. stupni základní školy a nižším stupni gymnázia
Ondřej Smutný -
Mentoring jako metodická podpora začínajících učitelů mateřských škol ve Zlínském kraji
Tereza Strojilová -
Common pronunciation problems of Czech teachers of English
Kristina MALÍKOVÁ -
Příčiny opouštění učitelské profese začínajícími učiteli
Aneta Kladivová