Bc. Veronika Klusoňová

Master's thesis

Adaptační období pro začínající učitele – srovnání koncepce v Rakousku a České republice

Adaptation period for novice teachers – a comparision of the conception of Austria and Czech Republic
Abstract:
Diplomová práce se zabývá koncepcemi adaptačního období pro začínající učitele v Rakousku a České republice. Soustřeďuje se na možnosti adaptačního období pomoci začínajícím učitelům s překonáváním problémů, se kterými se ve svých profesních začátcích setkávají. Cílem práce je srovnání obou koncepcí v jejich cílech a funkcích, obsazích a procesech. Porovnáno bude také to, jak jsou jednotlivé koncepce …more
Abstract:
The master theses deals with the concepts of induction phase for novice teachers in Austria and the Czech Republic. It focuses on the ability of the induction phase to help the novice teachers to overcome the problems they have to face during their career start. The aim of the thesis is to compare the two concepts in their goals, contents and processes. Compared will be also the responses that the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 13. 6. 2017
  • Supervisor: doc. PhDr. Mgr. Tomáš Janík, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta