Luboš Mrkvička

Disertační práce

Barva a souzvuk

Timbre and Harmony

Anotace:
Tato práce se zabývá hudebním směrem označovaným termínem spektrální hudba (koncentruje se takřka výhradně na francouzskou formu), který ze všech hudebních směrů období od sedmdesátých let dvacátého století až dodnes snad nejvýznamněji přispěl k hlubší reflexi vzájemného vztahu fenoménů instrumentální barvy a organizace tónových výšek. Po prvních kapitolách obecnějšího charakteru (zařazení spektrální …více
Abstract:
This paper focuses on the musical movement called spectral music (almost exclusively concerning its French form). Spectral music contributed to a deeper reflection of the interrelationship between the phenomena of the instrumental timbre and the pitch organization and, in this matter, has been perhaps the most significant music style from the seventies up to the present. The introductory chapters contain …více
 
 
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 30. 4. 2009

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 11. 6. 2009
  • Vedoucí: Milan Slavický
  • Oponent: Ivan Kurz, Bohuslav Řehoř

Citační záznam

Plný text práce

Právo: Autor udělil v licenční smlouvě souhlas s: nesouhlasím s žádným způsobem užití uvedeným pod body a) - e);
In the license agreement the author has granted the following: nesouhlasím s žádným způsobem užití uvedeným pod body a) - e);

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • Soubory jsou od 11. 1. 2010 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU. Knihovna

Akademie múzických umění v Praze

Hudební fakulta AMU

Doktorský studijní program / obor:
Hudebního umění / Skladba a teorie skladby

Práce na příbuzné téma

  • Žádné práce na příbuzné téma.